Gaven der giver tilbage

Gaver er dejlige, hvem elsker ikke at få en gave? For den der giver gaven er der også en gevinst at hente, det er givende og dejligt at glæde andre.   Når virksomheder giver gaver ved man som modtager at der er en kommerciel interesse bag, uanset om det er som kunde eller medarbejder at man modtager gaven. Derfor kan gaven stadig være en glædelig overraskelse, og ligesom med andre gaver vil det minde modtageren om afsenderen, og afsendrens intentioner med gaven. Ikke mindst derfor er det rigtigt vigtigt at en firmagave er velovervejet, og hvis den har et strejf af humor kan det være en fordel.   Hvis firmagaven har en vis kvalitet vil den kunne holde længe, og her bør man som virksomhed overveje i hvilken sammenhæng modtageren vil eller kan bruge gaven. Skal firmagaven være en ting til kontoret og til arbejdssammenhæng – som for eksempel en kaffekop, et krus eller en lækker kuglepen, så er det også der at giveren vil blive husket. Man kan tilføje trykte logoer på firmagaverne, så modtageren ikke glemmer hvor de har gaven fra, eller vælge at træde mere i baggrunden, så gaven gives uden logo, og derfor også kan gives videre, eller kuglepennen kan blive nupset af en kollega, uden at det kommer afsenderen til gode, i form af reklameværdi. Er der derimod logo på firmagaven mister den ikke reklameværdi selvom den bliver givet videre. En paraply eller regnjakke med logo på giver for eksempel stor synlighed, og da det er nyttige genstande der ikke bruges hele tiden, så vil det formentlig ikke genere modtageren at være reklameskilt.   Firmagaver kan gives som reklame, eller det kan være for at sige tak til medarbejdere, samarbejdspartnere eller kunder og kunde-emner. Hvis gaven falder i god jord kan den give tilbage til afsenderen i form af reklameværdi, så længe den er i omløb.

Related posts